juli 21, 2017

Help ik ga verhuizen

De kogel is door de kerk, u heeft besloten om te gaan verhuizen naar een nieuwe woon en leefomgeving. U zult merken dat na deze beslissing er zeer veel geregeld moet gaan worden. Hoe voorkomt u nou dat u niet in de stress schiet voor of tijdens uw verhuizing?

Zodra u gaat verhuizen naar een nieuwe woon en leefomgeving komt er een hoop op u af.
Zo moet u bijvoorbeeld adreswijzigingen gaan versturen, abonnementen opzeggen of wijzigen, inpakken sjouwen, vervoer regelen noem maar op.

Ook moet u een belangrijke beslissing gaan maken, ga ik alles zelf doen of schakel ik een verhuisbedrijf in? Maar ja hoe vind je nou een goed verhuisbedrijf? Het is allemaal nogal wat.

Zelf ben ik  al meer dan 5 jaar werkzaam als voorman bij een internationaal verhuisbedrijf maar helaas zie ik maar wat vaak dat cliënten helemaal in de stress zijn geschoten op de dag van de verhuizing.
Dat is natuurlijk erg jammer want verhuizen zou juist een leuke ervaring moeten zijn en dan is het erg dat je op je eerste dag in je nieuwe huis er niet van kan genieten.

Maar hoe komt het dan dat zoveel mensen in de stress zitten tijdens de verhuizing?

Natuurlijk is dit per persoon verschillend sommige mensen geraken sneller gestrest dan andere maar de belangrijkste reden is dat mensen geen goede structuur in de verhuizing aangebracht hebben en dat ze geen gebruik maken van een goede checklist zodat ze eigenlijk niet goed weten of ze wel aan alles gedacht hebben en daar dus steeds in hun hoofd mee bezig zijn.

Een goede goede structuur in de verhuizing.

Met een goede structuur in een verhuizing bedoel ik dat alles voor iedereen die er aan mee helpt duidelijk is. En dat er eigenlijk een soort van draaiboek word gemaakt voor de verhuizing, zodat de verhuizing soepeltjes verloopt.
Over hoe u het beste een goede structuur in uw verhuizing in uw verhuizing kunt brengen heb ik reeds een artikel geschreven “Breng structuur aan in uw verhuizing”

Het gebruik van een goede checklist.

Ook is het gebruik van een goede checklist tijdens de verhuizing erg belangrijk, gebruik hem en vink de dingen af die al gedaan zijn. Dit geeft overzicht en op deze manier hoeft u zich alleen maar druk te maken over de dingen die nog gedaan moeten worden en niet over of u nog wat vergeet.